W stronę innowacji

    Firma Delta Electronics jest światowym producentem wszelkich urządzeń z zakresu elektroniki, między innymi zasilaczy impulsowych czy automatyki przemysłowej. O tym, co stoi za tak ogromnym sukcesem, jakie rozwiązania znajdujące się w portfolio firmy cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a także o planach na najbliższą przyszłość rozmawiamy z Krzysztofem Puczko, dyrektorem zarządzającym w firmie Delta Electronics.

    CE Polska: Wszystko zaczęło się w 1971 roku, kiedy to na Tajwanie powstała firma Delta Electronics. Dziś Grupa Delta jest światowym liderem w dziedzinie energoelektroniki. W czym przede wszystkim należy upatrywać tak duży sukces firmy?

    Krzysztof Puczko: Jest kilka powodów. Sądzę, że najważniejsze to innowacyjność, ciągłe rozszerzanie asortymentu i obszaru działania, a także – a może przede wszystkim – sprawne zarządzanie i kompetentny personel.

    Delta działa w kilku obszarach produktowych, m.in. takich jak zarządzanie energią, energetyka odnawialna, usługi sieciowe, komponenty czy automatyka przemysłowa. Które z obszarów są obecnie najbardziej rozwijane?

    Właściwie od początku istnienia firmy najważniejszym obszarem działalności są rozwiązania z zakresu zarządzania energią – począwszy od komponentów i podzespołów po kompletne rozwiązania technologiczne, mające zastosowanie w energetyce odnawialnej, systemach zasilania czy elektromobilności. Zwłaszcza ta ostatnia dziedzina działalności rozwija się bardzo dynamicznie. Bardzo aktywnie rozwijane są także rozwiązania dla automatyki przemysłowej.

    Czy produkcja zasilaczy wciąż stanowi fundament działalności Państwa firmy? Jakiego rodzaju zasilacze są obecnie oferowane?

    Komponenty, podzespoły i szeroko rozumiane systemy zasilania nadal mają największy udział w przychodach firmy. Systematycznie rośnie udział produktów sprzedawanych pod własną marką, choć dostawy do partnerów OEM nadal stanowią ważną część działalności. Delta jest bowiem w istocie firmą produkcyjną.

    Delta rozpoczęła swoją przygodę w Polsce 15 lat temu… Na czym głównie koncentruje się działalność firmy na naszym rodzimym rynku?

    W Polsce oferujemy głównie systemy zasilania dla telekomunikacji, rozwiązania dla „Data Center”, UPS-y, technologie dla farm solarnych oraz infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Obecni jesteśmy także w obszarze automatyki przemysłowej i komponentów elektronicznych.

    Firma zajmuje się zarówno dystrybucją, jak i sprzedażą bezpośrednią produktów. Która z tych form działalności jest dla firmy bardziej opłacalna?

    Współpraca z dystrybutorami jest dla nas bardzo ważna i w niektórych obszarach jest to główna forma sprzedaży produktów. Sprzedaż bezpośrednia obejmuje głównie systemy i kompletne rozwiązania, które wymagają zaawansowanego wsparcia technicznego na etapie projektowania, uruchamiania i serwisu. Obie formy działalności są dla nas ważne i opłacalne.

    Jakie korzyści, z Państwa perspektywy, niesie za sobą bycie producentem i dostawcą w jednym?

    Podstawowe korzyści to skrócenie łańcucha dostaw, możliwości szybkiej modyfikacji produktów, a także optymalizacja kosztów.

    Jakie rozwiązania oferowane przez Państwa firmę cieszą się największym zainteresowaniem? Z czego wynika ich popularność?

    Jeżeli chodzi o rynek polski, to wymieniłbym w pierwszej kolejności wspomniane wcześniej systemy zasilania dla telekomunikacji, UPS-y, a także systemy ładowania pojazdów elektrycznych. Ich popularność wynika z niezawodności, konkurencyjnej ceny, a także parametrów technicznych. Niewątpliwie istotne jest także wsparcie techniczne, jakie staramy się zawsze zapewnić naszym klientom na każdym etapie realizacji projektów.

    Czy oprócz produktów standardowych/katalogowych oferują Państwo również rozwiązania „szyte na miarę”?

    Tak. Przy oferowaniu skomplikowanych systemów jest to praktycznie jedyny sposób, aby spełnić wszystkie wymagania klientów.

    Co wyróżnia Państwa firmę na tle innych konkurencyjnych firm?

    Myślę, że wyróżnia nas konsekwentne dążenie do ulepszania oferowanych rozwiązań, a także niezawodność, innowacyjność i dbałość o relacje z klientami.

    Czy obecny czas sprzyja rozwojowi Państwa firmy? W czym upatruje Pan największy potencjał?

    W Polsce, oprócz działu sprzedaży, mamy dwa działy zajmujące się projektowaniem rozwiązań na potrzeby całego regionu EMEA, które ciągle się rozbudowują. Moim zdaniem bardzo duży potencjał rozwoju wiąże się z elektromobilnością, w którym to obszarze staramy się oferować coraz lepsze rozwiązania.

    Jakie motto/myśl przewodnia przyświeca Państwa firmie?

    Misją firmy jest „dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań, zapewniających dbałość o środowisko, oszczędność energii i lepszą jakość życia”, którą staramy się realizować poprzez ciągły rozwój.

    Jakie są Państwa plany na najbliższe lata?

    W Polsce planujemy nadal rozwijać sprzedaż wymienionych wcześniej asortymentów. Będziemy też wdrażać nowe rozwiązania, jak chociażby systemy magazynowania energii, na które rośnie zapotrzebowanie w całej Europie. Mamy też nadzieję na dalszy rozwój działalności badawczo-rozwojowej.

    Czego można życzyć Państwa firmie?

    Dalszego rozwoju, a także, aby za kolejne pięć lat, gdy będziemy obchodzić 20-lecie działalności w Polsce, marka Delta Electronics stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży.