Klienci doceniają indywidualne podejście

    Paweł Czepiel z firmy VIX Automation

    Niezwykle interesujące jest, jak wiele firm po zastosowaniu systemów IT zaczyna widzieć prawdziwy obraz swoich procesów. Rzeczywiste OEE (Overall Equipment Effectiveness, Całkowita Efektywność Wyposażenia), które zaczyna uwzględniać wszystkie przestoje, także te najkrótsze (mikroprzestoje) – daje kluczowe informacje dla kadry zarządzającej. Dzięki temu klienci na tej podstawie jeszcze w trakcie wdrożeń pilotażowych mogą podjąć istotne decyzje dotyczące zmiany konfiguracji urządzeń czy po prostu – organizacji procesu.

    Wspominając o OEE, warto podkreślić, że jest to obecnie najczęściej pojawiające się zagadnienie w zapytaniach do naszej firmy. Specjalizujemy się w tym zakresie – przez lata zrealizowaliśmy wiele projektów, wykorzystując nie tylko wysoce zaawansowaną platformę software’ową od GE Digital, ale także inne rozwiązania – w tym nasze autorskie oprogramowanie oparte na profesjonalnej, przemysłowej bazie danych klasy historian i narzędziach do wizualizacji produkcji. Klienci doceniają indywidualne podejście, które zapewniamy. W mojej ocenie nie ma identycznego projektu z zakresu wdrożenia systemu do zarządzania produkcją.

    Mimo zastosowania pudełkowych, sprawdzonych rozwiązań zawsze musi znaleźć się miejsce na sporą dozę elastyczności i dopasowania do specyfiki danego procesu. To warunek konieczny, bez którego nie ma możliwości wdrożenia z powodzeniem zaawansowanych systemów wspierających produkcję. A miarą tego sukcesu jest nie tylko wzrost wydajności produkcji u klienta, kolejne punkty procentowe OEE, czy też wyeliminowanie wszechobecnego „papieru”. Dla nas miarą sukcesu jest to, że klient po jakimś czasie wraca i chce wdrożyć podobne rozwiązania na kolejnym obszarze produkcyjnym lub w kolejnym zakładzie w ramach grupy firm.