Inżynieria wartości, innowacje i zakupy, czyli PROCON Manufacturing 2018 za nami

W dniach 24-25 maja w hotelu Novotel Centrum we Wrocławiu odbyła się trzecia edycja konferencji PROCON Manufacturing, przeznaczonej dla zakupów produkcyjnych. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia było hasło: ?Value Engineering and Innovations vs. Procurement?. Zgodnie z tematem, wystąpienia koncentrowały się na innowacjach w zakupach direct i zagadnieniu Przemysł 4.0.

? Przemysł 4.0 to rozwój innowacyjnych produktów, usług, to zwrócenie uwagi na inżynierię produkcji i technologie informatyczne. W to świetnie wpisuje się idea inżynierii wartości ? mówił Marcin Zborowski, Value Engineering Business Partner w Signify (dawniej Phillips Lightning Electronics).

Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm takich jak: Signify, SMA Solar Technology, Volvo Construction Equipement, DeLaval, Sivantos, 3DGence, Danfoss czy NextBuy. Konferencję otworzył wykład Gościa Specjalnego ? Christiana Speusera (FEV Consulting) na temat elektromobilności i zmian w branży motoryzacyjnej, zgodnie z tytułem ?E-Mobility is taking off!?.

? Każda firma charakteryzuje się swoją kulturą, zestawem narzędzi, metod, które stosuje. Dobrze jest wyjść w tych czterech ścian swojej firmy i skalibrować to, co nasze firmy sobą reprezentują. Porównać się, spotkać się z lepszymi od siebie, bo człowiek może się tylko rozwijać, kiedy ma do czynienia z ekspertami w branży ? dodał Zborowski.

Pierwsza część konferencji koncentrowała się na zagadnieniu inżynierii wartości. Frederic Kieper z Nordex Acciona Windpower pokazał, w jaki sposób pracuje dział Value Engineering w jego firmie. Natomiast Marcin Zborowski z Signify, podczas wystąpienia pt. ?Value engineering ? w poszukiwaniu kompromisu między kosztem i wartością? tłumaczył, dlaczego warto podejmować pewne decyzje na etapie tworzenia specyfikacji produktu. Na podstawie kilku case study pokazał, jakie narzędzia mogą być wykorzystywane w procesie rozwoju produktu.

Po przerwie lunchowej uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpienia Konrada Bąka z SMA Solar Technology, które dotyczyło zarządzania ryzykiem finansowym dostawców. Pod koniec wystąpienia prelegent przeprowadził ankietę na żywo, co wywołało dyskusję na temat metod zapobiegania ryzykiem finansowym.  Następna prelekcja należała do Jaromira Łuszczewskiego z Volvo Construction Equipement. Global Commodity Manager przekazał uczestnikom praktyczne wskazówki pozwalające na efektywne negocjacje z dostawcami. Powiedział, na co zwrócić uwagę podczas analizy otrzymanych danych. Druga część zakończyła się wystąpieniem Ewa Rajczakowskiej z firmy DeLaval pt. ?Dwie strony medalu ? czyli automatyzacja i robotyka z pespektywy Kupca?.

? W Polsce takich konferencji jest mało. Moim zdaniem zarówno tegoroczna edycja jak i poprzednie, są bardzo dobre pod względem merytorycznym. Wszystkie wystąpienia, prezentacje, prelegenci byli bardzo dobrze przygotowani, zarówno jeśli chodzi o same wystąpienia, jak i o materiały ? podsumowuje dr Tomasz Gonsior, Partner w OptiBuy.

Ostatnia część konferencji poświęcona była tematom value management, procurement engineering oraz aukcjom i strategiom negocjacyjnym. Jacek Jarmuszczak z Grupy Danfoss mówił o wykorzystaniu zewnętrznych zasobów firmy i o kontrybucji finansowej działu zakupów do wyników firmy. Damian Czernik z firmy NextBuy pokazał, ile czasu można zaoszczędzić na samym procesie negocjacji dzięki aukcjom internetowym. Wydarzenie zakończyło wystąpienie duetu Renata Szymankiewicz (Sivantos), Mateusz Sidorowicz (3DGence) na temat druku 3D jako o procurement engineering.

Drugiego dnia konferencji odbyły się dwa warsztaty zakupowe. Uczestnicy mogli wziąć udział w szkoleniu z generowania strategii oszczędności w przedsiębiorstwie produkcyjnym, prowadzonym przez wspomnianego wcześniej Jacka Jarmuszczaka. Drugi warsztat dotyczył metodyki Demand Driven Material Requirements Planning (DDMRP). Mariusz Turek, Partner w Profitia Management Consultants przedstawił uczestnikom nowoczesne rozwiązanie zarządzania zapasami.

Pragniemy podziękować prelegentom, partnerom, patronom oraz oczywiście uczestnikom za poświęcony czas, zaangażowanie i wsparcie przy wspólnym tworzeniu wydarzenia zakupowego na tak wysokim poziomie. Mamy nadzieję, że nawiązane kontakty, zdobyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Państwa codziennej pracy i zobaczymy się już wkrótce na kolejnych wydarzeniach z rodziny PROCON.

www.manufacturing.konferencja-procon.pl

www.konferencja-procon.pl